KM Dressyr.. Och en rörig dag..

Hej! Gissa vad jag har gjort? Anmält mig till klubbmästerskapet i dressyr :S Kul men skit läskigt! Tänk om jag gör bort mig totalt? Hoppas inte! Har iallafall önskat Fritz i första hand, och uppför han sig kommer det nog gå bra :) På kvalet ska vi rida L:C 1, och i finalen (om man nu kommer dit, vilket inte är någon större chans för min del), är det L:B 1. Storhästarna måste rida L:A med massa skänkelvikningar och förvändgalopp och ryggningar och allt :S Stackarna!

Idag var en väldigt bra dag.. NOT. Jag och två kompisar skulle ha med oss fika till mentorstiden (man turas om att ta med), så vi skulle ses vid stationen lite tidigare så vi skulle hinna gå och köpa något på ica (för vi hade inte hunnit baka). Vi tänkte köpa kanelbullar eftersom att det är kanelbullens dag. När vi kommer fram till ica märker vi att det tydligen inte har öppnat än, så vi går till konditoriet och köper en sån där bullkrans i stället, säkert jätte god, men kosta 52 kr! Sen går vi till tåget och sätter oss på en bänk och väntar. Jag är jätte glad och säger, gu va skönt att det nu är helt säkert att vi inte glömde fika! (Jag brukar alltid glömma saker). Gissa vad jag gör då? Jo jag glömmer påsen på bänken, och kommer på att jag har gjort det på tåget.. Vi gick av på nästa station för att åka tillbaka, och hoppades på att bullen skulle vara kvar! Men det var den självklart inte. Vi frågade i luckan om någon hade lämnat in en bulle, men han bara skratade och sa, nej om man hittar en bulle äter man nog upp den. -.- . Sen kommer jag dessutom på att jag har glömt mina SO saker hemma, som jag behöver till provet vi skulle ha. Så då bestämmer jag, att eftersom jag ändå blir sen kan jag lika gärna åka hem och hämta dom, ett prov är väl viktigare än en matte lektion? Så då gör jag det, och sen när jag kommer tillbaka missar jag precis nästa tåg, så då tänkte jag att jag lika gärna kunde gå och köpa nya bullar, så då köpte jag bullar i frys påse på ica (som hade öppnat nu), för 25 kr. Sen tog jag tåget till skolan, och jag kom typ 40 minuter försent!! Inte bra :( Men dom hade typ haft DNs nutidskryss, så jag missade väl inget viktigt. Hoppas jag inte fick skolk, för jag tycker inte det borde vara det för anledningen att jag kom försent hade ju helt med skolan att göra! Vet ni vad som sen var ännu mer irriterande? Alla andra mentorer gav sina elever gratis fika från caféterian och bullar från skolmatsalen (som dessutom var jätte stora)! Och vi hade köpt bullar för nästan 80 kr! Och dom räckte inte ens till alla, så jag och min kompis som köpt dom fick dela på en och dom var jätte små :( Nu vet ni hur min besvärliga morgon var.. Hoppas jag inte tråkat ut er för mycket! Hade bara lust att klaga av mig lite. :P
Tjao! // JOJO

Här har vi mig och Jos (min medryttarponny)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0