Lång stalldag

Tjohoj! Idag har jag varit i stallet från halv 9 på morgonen till halv sju på kvällen. Började med ridning på min underbara Fritz, men det gick väl lite sådär. Min sits var inte direkt på topp och han galopperade inte lika fint som i måndags. Sen var det hästis dags, och jag är faktiskt as nöjd för barnen skulle rida, och jag hittade ledare till alla ganska snabbt och hästarna var klara när lektionen började så vi kunde gå ut nästan direkt, har alrig hänt förut. Har typ fått springa runt i stallet som en galning och leta ledare, och har oftast inte hittat tillräckligt ens när lektionen börjat.. Det är inte mycket folk i stallet på lördagar kl halv 11 som inte ska rida eller leda handikapp ska ni veta. Men idag skulle det vara tävling så då var det väl lite ovanligt mycket. Min mamma skulle ju vara med på tävlingen, så efter hästis knoppade jag hennes häst, det blev jätte gulligt! Och sen gick jag runt och tittade på när alla red, och sen smörjde jag Fritz sadel jätte fint :) Nu är jag hemma, har gjort lite läxor (inte mycket, lat som jag är), och ska snart äta :) Det var min dag! Föressten, funderar på om jag ska våga anmäla mig till klubbmästerskapet i dressyr.. Ska jag det?? Vet inte om jag vågar, skulle säkert bara skämma ut mig totalt.. Men nu måste jag gå! Hejdå <33 //JOJO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0